Τα αντιβιοτικά και η κινίνη μπορεί να προκαλέσουν απώλεια ακοής

Πίνακας περιεχομένων:

Τα αντιβιοτικά και η κινίνη μπορεί να προκαλέσουν απώλεια ακοής
Τα αντιβιοτικά και η κινίνη μπορεί να προκαλέσουν απώλεια ακοής
Anonim

Τα αντιβιοτικά από τη σειρά αμινογλυκοσιδών είναι τοξικά για το ακουστικό σύστημα: στρεπτομυκίνες, γενταμυκίνες, καναμυκίνες, μονομυκίνες, κ.λπ

Τα σκευάσματα σαλικυλικού, η κινίνη και τα παράγωγά της έχουν επίσης τέτοια επίδραση.

Επιπλέον, τα βαρέα μέταλλα όπως ο μόλυβδος έχουν ισχυρή και καταστροφική επίδραση στην ακοή. Μια ενδεικτική περίπτωση από αυτή την άποψη ήταν γνωστή στις Ηνωμένες Πολιτείες πριν από λίγο καιρό όταν μια ολόκληρη ομάδα παιδιών στο νηπιαγωγείο έχασε την ακοή τους. Αποδεικνύεται ότι οι κούνιες τους αγοράστηκαν με υψηλή περιεκτικότητα σε μόλυβδο. Και τα παιδιά έχουν υποφέρει από την επαφή μαζί τους.

Τώρα δεν είναι ασυνήθιστο να χρησιμοποιούνται αντιβιοτικά με φάρμακα που παρέχουν πρόσθετη προστασία της ακοής από τις επιθετικές επιδράσεις των ζωτικών φαρμάκων.

Σύμφωνα με τους γιατρούς, τα αμινογλυκοσιδικά αντιβιοτικά, ως τα πιο κοινά από τα φάρμακα που προκαλούν προβλήματα ακοής, παραμένουν στα υγρά του εσωτερικού αυτιού περισσότερο και σε υψηλότερες συγκεντρώσεις από ό,τι σε άλλα σωματικά υγρά και ιστούς. Τέτοια φάρμακα είναι ικανά να καταστρέψουν τόσο τα αισθητήρια κύτταρα του κοχλία όσο και τα κύτταρα του προθαλάμου. Όσον αφορά την ακοή, τα νεογέννητα και τα παιδιά κάτω των 2 ετών είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα σε τέτοια φάρμακα.

Από την άλλη πλευρά, κατά τη διάρκεια της θεραπείας με κινίνη μπορεί να διαταραχθεί ο μεταβολισμός των κοχλιακών τριχωτών κυττάρων. Μια σημαντική έμφαση σε αυτήν την περίπτωση είναι ότι στην αρχή η διαδικασία είναι εντελώς αναστρέψιμη, αλλά εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε ενεργά μια τέτοια θεραπεία, το πρόβλημα δεν θα μπορεί πλέον να διορθωθεί.

Προβληματικά συμπτώματα

Όταν ξεκινούν προβλήματα ακοής κατά τη λήψη φαρμάκων, ένα άτομο εμφανίζει συμπτώματα όπως:

• κουδούνισμα στα αυτιά, το οποίο σημάδι συχνά προσδιορίζεται ως ένα από τα πρώτα

• προοδευτική απώλεια ακοής – ξεκινά νωρίς με δυσκολία στην αντίληψη υψηλών συχνοτήτων

• ζάλη

• ζητήματα υπολοίπου.

Επιλογές θεραπείας

Εάν ξεκινήσουν προβλήματα στο πλαίσιο της λήψης αυτών των αντιβιοτικών, θα πρέπει να σταματήσετε αμέσως τη λήψη τους και να συμβουλευτείτε έναν γιατρό σχετικά με την αλλαγή του φαρμάκου και τη διόρθωση της κατάστασης. Επιπλέον, είναι απαραίτητο να λυθεί το πρόβλημα μαζί με έναν ΩΡΛ γιατρό. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα προβλήματα ακοής μπορεί να εξελιχθούν εντός έξι μηνών μετά τη διακοπή του φαρμάκου.

Δημοφιλές θέμα